25 dec. 2008

26 december 2008

Norge feb 2008


Och så var julafton 2008 över... önskar att det sett ut som på kortet men tyvärr.

Årets julfirandet blev över förväntan. På julaftonsdagen var vi hos min storebror i Kärra. Vi var tre familjer och våran mamma. God mat med härlíg stämning och härlig kusinträff.- Underbart!

Efter Kalle och julkakan så drog vi hem till Johans syster i Kungälv för julfirande.
Där var vi fem familjer och gammelmormor, god mat och lite lång väntan på tomten fast trevlig. Mätta och julklappsbelåtna barn. Då passade vi mätta vuxna på att göra julklappsbytandet till en sport; 30 min, två tärningar och en julklapp var. Den som fick par i sexor fick ta ett paket. Det vill säga att samma person kundet få flera paket och någon annan inte något. När paketen väl var öppnade började nästa race. 30 min, två tärningar och nu med dem öppna julklapparna. Det var bara att ta julklapparna från dem som redan hade fått julklapparna tidigare. Snacka om att få sig ett gott skratt när 11 vuxnas tävlingsinstingt var på topp(!) hahaha.

Trötta barn och föräldrar drog sig till kojs och vaknade till en LEDIG solig dag. Alldeles krispigt och perfekt juldag. Det lektes med julklapparna och sedan tog vi en promenad till farmor i Ytterby. Härligt härligt. Kvällen kom och vi åkte till min mamma i Göteborg. Åh, det är så gott med mammas mat :)

Nu när denna dag fått sitt slut vill jag passa på att önska alla ett GOTT NYTT ÅR och hoppas att ni får en 2009 som ni önskar.

Stor Kram
Rossanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Rossanna,
en god fortsättning och Gott Nytt år till dig.

*kram*

sandra sa...

hej rossanna,
tack, jag önskar dig detsamma och Gott Nytt År med!
kortet är väl från skihelgen?? :-)
jo, det var jätte trevlig i vintras och jag önskar att jag skulle kunna följa med igen. men....

ha det!!
stor kram
/sandra

Anonym sa...

Hej.
Önskar dig med ett gott nytt år.