1 mars 2007

Sjuk

Hej mina kära vänner!
Jag vet inte vad som hände riktigt. Jag var ju så duktig att träna och vi var ju friska nu....
Men jag tog segern i föskott. I tisdags kände jag huvuvärken, jag hade haft den fram och tillbaka i några dagar, men kroppen ville nu inte. Kände mig varm. Inte så farligt tänkte jag men så kom illamåendet, bara jag inte blir magsjuk. Nu kunde jag inte vara kvar på jobbet för om det skulle vara magsjuka vill jag inte vara där. Så jag åkte hem. En sak har jag sällan problem med när jag är sjuk och det är att äta. Jag äter faktiskt mer än vanligt(!) Jag åt lunch och la mej på soffan sedan gick jag upp och la mig i sängen och sov tills Johan kom hem med barnen. Jag piggnade till lite och läste läxan med Kevin medan Johan lagade maten. Vi åt och sedan var det bara att lägga i soffan igen. Jag kände mig tontung i kroppen och huvudvärken dansade fram och tillbaka runt huvudet på mig. Den var i pannan, nacken, sidorna om vartannat. Nästa dag var jag hemma från jobbet. Onsdag, nu hade jag sovit fram till att telefonen ringde klockan 11:00. Så sent hade jag inte vaknat på sedan för några år sedan då jag varit sjuk. Det var Anne som ringde, en jobbar kompis och vän. Hon hade själv legat och varit sjuk i två veckor i bihålsinflamation och luftrörskatarr. Stackarn men nu var hon bra och skulle till jobbet imorgon (torsdag). Vi samåker så vi bestämde att vi skulle höra senare för att se hur jag mådde. Men efter att dagen gick och kvällen kom så, visst var jag bättre men inte 100. Så jag bestämde för att vara hemma eller iallafall känna efter hur jag skulle må på morgonen. Torsdag, nu mår jag bättre men jag känner mig fortfarande tjock-huvuad. Nu efter frukost skall jag ta en tablett som jag fick förra gången jag låg sjuk och sedan ringa till jobbet och se om Sandra har kommit in. Hon är min närmaste kollega och har koll på det mesta. Dem senaste dagarna på jobbet har arbetstempot varit låg och skall då höra med Sandra om den forfarande är så. För då tar jag även denna dag att vila upp mig helt och går imorgon till jobbet.
Fast just nu så skulle jag kunna gå och lägga mig igen och sova några timmar. Kanske är inte så bra som jag trodde......men ingen magsjuka iallfall så det kanske finns nån där uppe ändå.
kRAM >¨< och tack för att du lyssnade.

5 kommentarer:

Karma sa...

Din stackare! låter inte alls bra. Hoppas du är på benen nu. Kram

Camilla sa...

Usch det låter inget vidare. Men skönt ändå att det inte var magsjuka!

Krya på dig! Kram

Pernilla sa...

Det var inget vidare, hoppas du kryar på dig till mässan.

Kram

Rossanna sa...

Har varit på dansen med Alice nu och kände att jag mår mycket bättre. Så mässan kommer inte att vara några problem:)))) och att få träffa er, pysselpinglorna!

Hjördis sa...

Sicken tur att du börjar krya på dig...det där lät inte för trevligt :(

Kram!!