17 mars 2007

Fjällenresan, 17 mars 2007

Hej, alla glada!
Nu har vi kommit tillbaka från en vecka i fjällen.
Här är några ord jag skrivna den lördagen den 17 mars, innan resan:
- Imorgon bitti bär det till fjällen, Sälen vill säga. Senast sju imorgon bitti skall vi åka till Sälfjällstorget bredvid Lindvallen i Sälen. Det skall bli väldigt roligt att äntligen komma iväg till fjällen igen. Jag älskar snö och allt som hör skidsemester till. Man är ute iflera timmar och rör på sig med hela familjen. Underbart! Det är första gången för våran dotter på 4,5 år att åka skidor och det skall bli spännande att uppleva det. Våran son på 8 år åkte skidor senast när han var 5 år så vi får se om det är som att lära sig att cykla, om man väl har lärt sig kan man det alltid. Jag är tyvärr inget proffs men det är helheten som jag älskar. Vi skall dela stugan med min lillebror (som är 30 i år!! oj vad tiden går) och hans familj. Vi har väldigt god kontakt men vi har aldrig åkt någonstans ihop innan och det skall bli väldigt roligt. Stugan är för 8 personer och är mycket enkel. Inget extra lyx men vi har varit där förr och tycker ändå att det räcker för oss. Och den ligger vid liftarna så man slipper åka iväg med bilen. Oj nu börjar tiden visst rinna iväg. Måste kolla så att allt är med och gå och lägga mig. Godnatt och ha en underbar vecka för det skall jag ha. Kram kram >¨<
- Nu när vi har kommit hem och blickar tillbaka har det varit helt underbart.
Var lite orolig innan för om det inte skulle finna snö. Men vi hade tur för det snöade redan på måndag och natten till tisdag. Och den snön räckte hela veckan trots att solen sken i backarna fram till fredag,som ändå var våran sista dag. Då kom det snöblandat regn. Jag och Johan (min man) delade på barnen för att kunna lära dom att åka skidor. Alltså vad fort barn lär sig. Johan är väldigt pedagogisk när det gäller såda saker. Så han lärde dom åka sedan tränade dom vad dom hade lärt sig med mig. Det blev många minibackar första två dagarna. Efter lunch andra dagen kunde båda åka och då var det bara att ta nästa steg. Kevin (8år) åkte Pink Park med hopp och grejer och Alice (4,5 år) åkte nerför den stora backen (Gustavsbacken) där snögubben finns. Och där efter var det gröna, blåa och röda backar som gällde. Men det var också tungt för fötter och kropp så när sista skiddagen kom så var det alldeles lagom för oss alla. Solen i snö är helt underbart!!!!
Och nu ser jag fram emot helgen.........kortmässan i Göteborg. Fast tandläkar besöket idag sänkte ribban på vad jag kan spendera. Men, men ..... solen skiner...:)
Många kramar >¨<

5 kommentarer:

Camilla sa...

Åh det låter som ni haft en härlig vecka! Lite avis är jag allt! ;-)

Det blir förmodligen mässa för mig på lördagen, hoppas vi ses.

Kram Camilla

Petraso sa...

är på mässan på lördagen... jobbandes

Rossanna sa...

Ja, jag skall på mässan:) Fast på söndag. Det är simskola på lördag och då kommer jag till mässan så sent. Risk för att lördagsransonen tar slut (som sist). Men när är nästa träff? Kramar

Karma sa...

ÅH vad det låter härligt! det är ju så mysigt med skidsemester. Kul att du är tillbaka. Kram

Hjördis sa...

Villken härlig vecka ni haft :)
Jag går på mässan på lördag.
Nästa träff blipå onsdag?? (tror jag) hos Pernilla.

Kram Malin