11 aug. 2007

11 augusti 2007

Hej, Vänner!

Jag vill först tacka alla för dem fina kommentarerna, det är så roligt att få.

Jag sitter här i värmen, äntligen värme och har varit hemma hela dagen och njutit. Barnen har sprungit ute barfota och jag har fått städa och tvätta ostört. Huset har varit orört från städning hela veckan. Jag började jobba i måndags efter semester och lusten har inte direkt funnits. Vad livet blir lättare med sol och ledighet:)

(Sedan..) Igår fick jag den, min CuttleBug! Köpte den från Rum & Ram. Den är fantastisk. Trodde inte att det skulle vara så roligt. Jag köpte alfabetet "harmony" till. Hur gör ni för att få fast bokstäverna? - Jag sätter dubbelhäftande tejp bakom och sedan stansar jag. Och då är det bara att sätta fast bokstaven på pappret.

Önskar sedan att köpa litet alfabet QK Olivia, QK Katie eller liknande. Men man får ta en sak i taget (det är lite svårt..hihi)

Jag har gjort ett kort men tyvärr inget fotografi på det. Det är lite krångligt att lägga in foton från min telefon men vi skall göra ett nytt försök senare eller imorgon...

Jag vill också tacka Petraso för allt på spontan pyssel i onsdags:)

Många kramar och ha en underbar dag.
Rossanna

1 kommentar:

Camilla sa...

Jag har också fått min Cuttlebug idag och jag har testat den precis. Jättekul! Jag önskar jag hade ett alfabet också men det kommer!

Jag brukar använda limpenna när jag ska fästa mina bokstäver.

Jag läste ett bra tips någonstans som jag inte hunnit testa ännu. Man kan ta en tejpbit och klistra av lite på t ex byxorna så att ytan är lite mindre klistrig.

Sen fäster man bokstäverna upp och ner på tejpen precis så som man vill ha dem, drar ett par svep med limpennan och fäster sen bokstäverna med hjälp av tejpen.

Verkar smart för det är så pilligt i alla fall med minibokstäver!

Kram Camilla