3 aug. 2008

3 augusti 2008


Hej!


Idag är det sista semesterdagen efter 4 veckor. Sammanfattning av semestertiden är "för kort" vill säga att om något är bra vill man ju ha mer:).... Det har faktist varit en lyckad semester. Skulle viljat hälsat på kändisar lite mer, vänner man annars inte hinner träffa.. I år så gjorde vi, min man och jag, så att vi gick om varandra med 2 veckor. Jag var först 2 veckor själv med barnen sedan två veckor ihop och nu så skall han ha två veckor själv med barnen. Nästa år skall vi försöka ha tre veckor ihop men vi får se.


Det tar verkligen en vecka att varva ner. Jag hade innan semester en hel del på jobbet att avsluta så det blev ganska mycket och så fick jag ändå gå in en dag för att jag skulle kunna få pengar för en resa jag gjort i juni. Det är så mycket man skall hinna med. Det var tur att jag inte hade bokat upp mej på för många saker under semester för då hade det tagit ännu längre tid att varva ner och börja njuta.


Men jag är inte den som kan sitta hemma och vänta på att saker skall hända utan jag vill ändå ha minst en vettig och en givande sak varje dag. Alla har vi våra laster...haha.


Det som fullgjorde semestern var resan till Malmö förra veckan. Jag har skrivit lite dagbok men den är alldeles för lång för bloggen men kortfattat så var resan till Malmö helt över förväntat. Om Faster Karin läser detta så vill jag tacka så jättemycket från oss alla. Du är bäst! Det var hos henne vi fick vara och hon var en superbra värdinna:)


Sedan har det naturligtvis också varit många bra stunder och upplevelser under semestern. Inte minst mina barn som jag är så stolt över. Saknar dagarna med dem redan... jag skall ju börja jobba imorgon...


Jag har även hållt på att göra iordning min pysselhörna. Idag var jag (och halva andra Sverige som inte var där igår) på Ikea, ja säkert 4 tim, och kolla på saker till hemmet och köpte hyllor, hängare, papperskorg till pysselhörnan. Inte för att det är en hörna precis men vet inte riktigt vad jag skall kalla det för. Det är ett skrivbord jag har satt i hallen framför fönstret på ovan våningen och nu satt upp det jag inhandlat. Det blev änna riktigt fint:) Jag köpte furu hyllan "FABIAN" som jag sprayade svarta. Stången "BYGEL" med tillhörande korgar och svart papperskorg..... det känns så skönt att få ordning på grejerna. Stort leende:)


Dax att säga GodNatt och sov så gött. Men först lite om kortet: Inkidos fjäril stämpel som är ny-inhandlad på Stämpelstudion i Kärna samt färgen. Det är ett skimrande pulver som man blandar med vatten och sedan målar med eller sprejar på kortet. Roligt att prova på något nytt:)
Kramar Rossanna





1 kommentar:

Petraso sa...

Ja semestern är för kort och Malmö toppen... kom hem i dag från vår skåne resa.......super läcker färg på kortet...får åka till linda någon dag.....

hoppas vi kan pyssla i hop snart!


Kram darling!